Autoliiton Kilta

  • Jäsenrekisteri
  • Asiakasrekisteri
  • Jäsenten verkkopalvelu
  • Tapahtumienhallinta
  • Lehtirekisteri
  • Ansiomerkit
  • LianaMailer -uutiskirjetyökalu
  • BookIT -tekstiviestit
  • REST-rajapinta jäsenyyksien synkronointiin
  • Paytrail-rajapinta
  • Kaksivaiheinen tunnistautuminen

Autoliitolla oli käytössään Kehätiedon aiempi versio Kilta-rekisteristä, johon he olivat olleet tyytyväisiä. Järjestelmän uusimisen tullessa ajankohtaiseksi liitolle oli selvää jatkaa sujuvaa yhteistyötä Kehätiedon kanssa.

Vuonna 1919 perustettu Autoliitto on perinteikäs mutta aikaansa seuraava palvelu-, etu- ja harrastusjärjestö, joka tarjoaa monipuolisia palveluita tämän päivän autoilijoille.

- Haluamme pysyä kehityksen kelkassa mukana ja suuntautua enemmän digitaalisten palveluiden tarjoamiseen, Autoliiton kehitysjohtaja ja AL-Palvelut Oy:n toimitusjohtaja Ilkka Lehtinen kuvaa.

- Vanha Kilta palveli meitä ihan hyvin, mutta uuden Kiltan myötä saimme modernin käyttöliittymän ja uudemman alustateknologian, joka mahdollistaa esimerkiksi digitaalisten myynti- ja markkinointikanavien mukaan ottamisen. Osittain odotamme vielä näihin siirtymistä, mutta tämä oli ensimmäinen steppi, Lehtinen kertoo.

Ilkka Lehtinen
Ilkka Lehtisen mukaan järjestelmäprojekti Kehätiedon kanssa meni hyvin, ja Autoliitto sai "superluokan palvelua".

Jäsenpalvelujen kehittäminen tavoitteena

Autoliitto tunnetaan monipuolisista palveluistaan, kuten hinaus- ja tiepalvelut, ajokoulut sekä omat mediat. Liiton pitkäaikaisena tavoitteena on jäsenpalveluiden kehittäminen ja digitaalisuuden laajentaminen.

Myös laajan jäsen- ja asiakasrekisterin hyödyntäminen data-analytiikkaan kiinnostaa tulevaisuudessa. Digitaalisen kehityksen ensiaskel oli siirtyminen ajantasaiseen rekisterijärjestelmään.

- Halusimme myös varmistaa, että meillä on toimivat rajapinnat. Niiden kautta uudet jäsenyydet kirjautuvat rekisteriin päivittäin automaattisesti, ja jäsenyyksien voimassaolo voidaan aina tarvittaessa tarkistaa.

Rehtiä yhteistyötä

Autoliiton Kiltan uusimisprojekti käynnistyi elokuussa 2021, ja järjestelmä otettiin käyttöön toukokuussa 2022. Lehtisen mukaan projekti meni kaiken kaikkiaan erittäin hyvin, ja kokonaisuuteen nähden pienet vastoinkäymisetkin saatiin ratkottua.

Erityisen tyytyväinen hän on sujuvaan yhteistyöhön Kehätiedon kanssa.

- Olemme saaneet superluokan palvelua koko ajan. Kehätieto on toiminut meidän näkökulmastamme vastuullisena toimijana. Sellaista rehtiä suomalaista meininkiä, hän tiivistää.

Toimittajan valinnassa Autoliitto ei päätynyt tekemään kilpailutusta, mutta he olivat tietoisia markkinoilla olevien jäsentieto- ja toiminnanohjausjärjestelmien tarjonnasta.

- Emme halunneet luopua Kehätiedosta ellei ole aivan pakko. Kun uudesta Kiltasta löytyi toivomamme ominaisuudet, ja hinnatkin vastasivat markkinoiden tasoa, emme nähneet mitään syytä tutkia muita vaihtoehtoja.

 

Kuvat: Autoliitto