Kiltassa olevaa jäsentietoa voidaan hyödyntää monenlaiseen viestintään lisäosien avulla. Tekstiviestillä on edelleen suuri huomioarvo viestintäkanavana, vaikka sen käyttö on hieman jäänyt muiden pikaviestinten jalkoihin.

- Toisin kuin ladattavat sovellukset, tekstiviestit toimivat jokaisessa puhelimessa, joten tekstiviestillä tavoitat käytännössä kaikki haluamasi ihmiset. Tarvitaan vain vastaanottajan puhelinnumero, mikä useimmiten löytyy jäsenrekisteristä, kertoo Janne Kivimäki BookIT Finland Oy:stä.

BookIT on yksi Kilta-kumppaniyrityksistä, jonka tuottaman moduulin avulla järjestöt voivat hyödyntää Kilta-rekisterin jäsentietoa tekstiviestein tapahtuvaan viestintään.

 

Helppo ja nopea tapa tavoittaa jäsenet

Vanha kunnon tekstari sopii jäsenten nopeaan tavoittamiseen etenkin tärkeissä ja kiireellisissä asioissa.

- Toisin kuin monet muut viestintäkanavat, tekstiviesti avataan ja luetaan lähes aina. Koska kanava ei ole yhteydessä internetiin, voi vastaanottaja avata viestin ilman pelkoa viruksista, joista joskus ollaan huolissaan, Kivimäki kertoo.

Tekstiviestien hyödyntäminen ei rajoitu vain yksisuuntaiseen viestintään, sillä BookITin kehittämän ja patentoiman älytekstiviestin avulla voidaan toteuttaa myös kaksisuuntaisia kyselyitä ja jäsenpalveluita

- Kaksisuuntaisten älytekstiviestien hyödyntäminen tarjoaa lähettäjälle nopean tavan tavoittaa pieni tai suuri määrä vastaanottajia, tarjota heille henkilökohtaista tietoa ja palvelua sekä vastausmahdollisuuden. Vastaukset tulevat yleensä nopeasti, ja ne tuottavat tärkeää lisäarvoa hyödynnettäväksi jäsenpalvelun tuottamisessa ja toiminnan tai palvelujen kehittämisessä, Kivimäki jatkaa.

BookITin mobiilipalveluita käyttävät Suomessa muun muassa VR, Posti, Vattenfall, Aurinkomatkat ja Finnair.

 

Älytekstiviestin monet käyttökohteet

Kehittyneemmän, kaksisuuntaisen älytekstiviestin avulla voidaan siis muun muassa toteuttaa reaaliaikaisia mielipide- ja palautekyselyitä, hoitaa tapahtumailmoittautumisia sekä uusia tai tarjota lisäpalveluita.

- Jos viestejä on lähetetty useita, älytekstiviestin lähettäjä tietää, mihin viestiin vastaus on tullut, ja kuka on vastannut. Esimerkkinä voidaan järjestää vaikka nopea mielipidekysely tukilakon kannatuksesta tai täyttää paikkoja tapahtumaan, jossa on rajoitettu osallistujamäärä, Kivimäki kuvaa.

Järjestö voi halutessaan myös kerätä jäsenrekisteristä puuttuvia tai virheellisiä tietoja kuten sähköpostiosoitteita tekstiviestin avulla. Päivittäminen tapahtuu käytännössä niin, että jäsen saa tekstiviestillä linkin järjestön omille sivuille tai Kehätiedon tarjoamalle laskeutumissivulle, jolla olevaan lomakkeeseen hän täyttää puuttuvat tietonsa. Näin ne kirjautuvat suoraan Kilta-jäsenrekisteriin.

Sovelluksen käyttökohteita on muitakin. Esimerkiksi unohtuneet tunnukset järjestön verkkoasiointipalveluun voidaan palauttaa lähettämällä jäsenelle tekstiviesti. Ovatpa jotkin tahot myös palkinneet asiakkaitaan lähettämällä koodin ilmaisen suklaalevyn lunastamiseen.

 

Kiinnostuitko?

Jos olet kiinnostunut kuulemaan lisää Kilta-ratkaisuistamme, ota yhteyttä myyntipäällikkö Harri Haarelaan: harri.haarela@kehatieto.fi tai p. 010 835 4407.